Author Topic: Leerlingen moeten 4 jaar examens overdoen (24 maart 2005)  (Read 1932 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter Hendrickxl

  • Guest
Re: Leerlingen moeten 4 jaar examens overdoen (24 maart 2005)
« Reply #2 on: 22 March, 2006, 13:53:20 »
Mijn vraag is , wat gaat er met de groepen leerlingen gebeuren die NA deze klas komen en al in opleiding zijn.
Als de afgestroomde leerlingen al 4 jaar aan examens moeten overdoen, hoe zit het dan met de huidige 4e, 3e en 2e jaars.

Offline Ben Erkens

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 732
  • Webmaster
Leerlingen moeten 4 jaar examens overdoen (24 maart 2005)
« Reply #1 on: 03 February, 2006, 13:47:13 »
Leerlingen moeten 4 jaar examens overdoen

De 25 vierdejaars-leerlingen vliegtuigtechniek van het Limburgse Leeuwenborgh Opleidingen moeten mogelijk een groot deel van hun opleiding overdoen. Alle examens die ze sinds 2001 hebben gemaakt voor het behalen van een JAR-66 certificaat blijken niet aan de internationale eisen te voldoen. Het betreffende certificaat is een bewijs dat de leerlingen de theorie van de vakken beheersen en is nodig voor een toekomst in de vliegtuigtechniek.

Volgens unitmanager K. Huynen van Leeuwenborgh is de huidige groep leerlingen in september 2001 begonnen en werden de nieuwe Europese richtlijnen voor het JAR-certificaat in oktober 2001 bekend gemaakt. Leeuwenborgh ging ervan uit dat de betreffende studenten nog onder de oude norm vielen, maar dit blijkt nu niet het geval te zijn.

In overleg met de Inspectie Verkeer en Waterstaat is een oplossing geboden. Alle leerlingen krijgen gratis de mogelijkheid om alle toetsen opnieuw te maken, inclusief studiemateriaal en werkcolleges. De gedupeerde studenten zien dit echter niet zitten. "Als we alle toetsen opnieuw moeten maken, moeten we ons alle leerstof opnieuw eigen maken. En dan niet gewoon als dagopleiding, maar naast de praktijkstages die we nu lopen, naast de eventuele vervolgstudie of de baan na de stage."

Bron: Limburgs Dagblad, 24 maart 2005
GWK-Avionics (CAT-B2 + CAT-A + limited CAT-B1.1)
B747-400 MD-11 A330

 

anything