NVLT -=Nederlandse Vereniging van Luchtvaart Technici=-
08 September, 2010, 06:28:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Welkom op het forum van de NVLT

http://www.nvlt.org

De NVLT is niet verantwoordelijk voor de inhoud van het forum en de moderators zijn het recht voorbehouden om berichten te verwijderen en dat dit zeker zal gebeuren bij onparlementair, racistisch- en beledigend taalgebruik.

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: werkzaamheden grote luchtvaart  (gelezen 92 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
John
Jr. Member
**

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juli, 2010, 12:09:45 »

Beste Ben,

Ik heb mijn geldige Part-66 AML (B1). Daarmee heb ik dus alleen de ervaring in general aviation met zuigermotoren. Voor de "grote luchtvaart" zal ik dus eerst ervaring en type ratings moeten behalen om daar wat met mijn licentie te mogen doen. Overigens heb ik de theorie module gasturbines wel behaald, daar ontbreekt dus enkel de ervaring.
Ik weet dus dat ik niet zomaar direct aan het werk kan bij een maatschappij.
Ben Erkens
Administrator

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juli, 2010, 22:05:00 »

Hallo John,

Momenteel ben ik werkzaam in de kleine luchtvaart, maar gezien de toekomstmogelijkheden ben ik wel benieuwd naar hoe het is in de grote luchtvaart. Ik heb natuurlijk al wel eea gehoord van mensen die daar werken en het beste is een keer te gaan kijken alvorens ik de stap neem om naar de grote luchtvaart te gaan, maar ik wil toch graag alvast wat informatie inwinnen. Dus daarom mijn vraag hoe de werkzaamheden er in de grote luchtvaart uitzien. Natuurlijk ook inspecties/reparaties e.d. maar hoe zit het bijvoorbeeld met onverwachte problemen in systemen, het throubleshooten. Dat is iets wat ik erg leuk vind om te doen, gebeurd dit regelmatig  (als het goed is is niet te veel Knipoog ?
Het zal van het bedrijf afhangen waar je komt te werken, maar hoe is over het algemeen de mogelijkheid van werkzaamheden te wisselen, dus na een tijd inspecties gedaan te hebben, bijvoorbeeld in de motorshop aan het werk te gaan of bij andere afdelingen, is er makkelijk wisseling mogelijk ?
Ik hoop dat jullie mij alvast een klein beetje een idee kunnen geven hoe het toegaat.

Welke papieren heb je voor "grote luchtvaart"?

Heb je een Aircraft Maintenance License (AML) Part-66?

Heb je type-trainingen voor bepaalde vlieegtuig-typen?

Er zijn 2 belangrijke verschillen: Line Maintenance (langs de lijn / lijndienst) en Base Maintenance (in de hangars).

Veelal begin je in een hangar om ervaring op te doen en groei je later door naar Line Maintenance.

Dat is geen wet, ligt ook aan je eigen interesses. In de hangar is het werk anders dan op de lijn, op beide plekken moeten er inspecties en reparaties uitgevoerd worden, op beide plekken moeten de vliegtuigen ooit weer eens vliegen (tijdsdruk).

Vertel eens wat meer over je opleiding en ervaring.

Groeten Ben...

GWK-Avionics (CAT-B2 + CAT-A + limited CAT-B1.1)
B747-400 MD-11 A330-200 Enhanced
John
Jr. Member
**

« Gepost op: 13 Juli, 2010, 11:31:21 »

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik werkzaam in de kleine luchtvaart, maar gezien de toekomstmogelijkheden ben ik wel benieuwd naar hoe het is in de grote luchtvaart. Ik heb natuurlijk al wel eea gehoord van mensen die daar werken en het beste is een keer te gaan kijken alvorens ik de stap neem om naar de grote luchtvaart te gaan, maar ik wil toch graag alvast wat informatie inwinnen. Dus daarom mijn vraag hoe de werkzaamheden er in de grote luchtvaart uitzien. Natuurlijk ook inspecties/reparaties e.d. maar hoe zit het bijvoorbeeld met onverwachte problemen in systemen, het throubleshooten. Dat is iets wat ik erg leuk vind om te doen, gebeurd dit regelmatig  (als het goed is is niet te veel Knipoog ?
Het zal van het bedrijf afhangen waar je komt te werken, maar hoe is over het algemeen de mogelijkheid van werkzaamheden te wisselen, dus na een tijd inspecties gedaan te hebben, bijvoorbeeld in de motorshop aan het werk te gaan of bij andere afdelingen, is er makkelijk wisseling mogelijk ?
Ik hoop dat jullie mij alvast een klein beetje een idee kunnen geven hoe het toegaat.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: